Een echt Larensch dorpsfeest

Op 1 juni is het precies 85 jaar geleden dat Burgemeester van Nispen van Sevenaer 25 jaar burgemeester in Laren was. Die dag in 1934 is uitgebreid gevierd met ’s ochtends een aubade, ’s middags spelen op het kermisterrein en ’s avonds een revue in Hamdorff met aansluitend een feest tot diep in de nacht.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 148 [2019-2]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Gerard Morsink

Gerard Morsink zocht foto’s in het HKL-archief en vond in de Laarder Courant De Bel van 1 juni 1934 een uitgebreid artikel: ‘Het Ambtsjubileum van den Burgemeester’.

Boven: De aubade onder leiding van L. v.d. Veer en Gerard Koekkoek. Op de trappen Chris Hamdorff, L. Diamant, Co Breman, Cornelis Bakker, L. Roefs, mevr. Van Nispen van Sevenaer, P. v.d. Breemer, de Burgemeester, zijn zoon Huub, H.F.J. ten Kroode, R Thijbis, A. Venema en A. Dijkman.

Koets op weg naar het gemeentehuis.
Medewerkenden aan de revue bij Hamdorff en hun leider Frans Langeveld.

Reactie op dit artikel, gepubliceerd in Kwartaalbericht 153 [2020-3]

De heer Jeroen ten Kroode liet ons weten dat er een verkeerde naam staat onder een foto van de aubade die wij publiceerden bij het artikel ‘Een echt Larensch dorpsfeest’ op pagina 34 in nummer 148 (2019-2).‘H. ten Vroode’ moet zijn: H.F.J. ten Kroode, de opa van Jeroen. (is aangepast door redactie)