Tentoonstelling over 100 jaar Larensche Mixed Hockey Club

De Historische Kring Laren (HKL) brengt vanaf zaterdag 18 november in de Lindenhoeve een tentoonstelling over het honderdjarige bestaan van de Larensche Mixed Hockey Club (LMHC).

In verband met de inrichting zal de Lindenhoeve, het onderkomen van de HKL, zaterdag 11 november gesloten zijn. De goed bezochte jazztentoonstelling zal vervangen worden door de hockeytentoonstelling.

De nieuwe tentoonstelling toont beelden, materialen en teksten over de rijke historie van de LMHC, die af en toe een tegenslag kende maar vooral vele euforische en geweldige momenten. Vanaf de beginjaren nam het aantal leden gestaag toe en groeide de LMHC uit tot een club met 1300 leden. De club heeft het diverse keren tot landskampioen gebracht en door het goede jeugdprogramma en de beleidsvisie is de club al heel lang leverancier van Nederlands Elftal-spelers en -speelsters.

Het honderdjarige bestaan is een uitgelezen reden om er uitgebreid aandacht aan te geven in de vorm van een mooie tentoonstelling. Vele bijzondere foto’s, krantenknipsels, gadgets en andere hockeyspullen zijn te zien en te bewonderen.

De tentoonstelling wordt zaterdag 18 november om 16.00 uur officieel geopend door Kik Thole. Kik Thole heeft jarenlang in Heren 1 gespeeld en werd met zijn team in 1969 landskampioen. Na zijn hockeycarrière is hij twee keer voorzitter geweest van de club en is hij sinds 2006 erevoorzitter van LMHC. Het is een eer voor de HKL dat hij de tentoonstelling gaat openen.

De Lindenhoeve, Burgemeester van Nispen van Sevenaerstraat 29, Laren, is ’s zaterdags geopend van 14.00 tot 16.00 uur.

(Publicatiedatum 6 november 2023)