Vijf kinderen maakten nieuw ontwerp ‘wapen’ van Laren

Vijf kinderen tot en met 12 jaar hebben meegedaan aan de door de Historische Kring Laren (HKL) en de stichting Kunstenaars en Kinderen In de School (KKIDS) georganiseerde wedstrijd ‘Wie ontwerpt een mooi nieuw ‘gemeentewapen’ (logo of vignet) dat heel goed weergeeft wat “Laren” is’.

De ontwerpen (zie foto) hebben van 4 tot en met 16 november in het Brinkhuis gehangen, samen met de kunstwerken die kinderen gemaakt hadden voor het KKIDS-project over het thema ‘identiteit’. Het was de vierde keer dat er een KKIDS-project was.

De vijf kinderen die een nieuw wapen hebben ontworpen zijn Sophia Koopman, Abel de Ridder, Valentine Mastenbroek, Oliver Dunki Jacobs en Max van der Werff. Zij zijn uitgenodigd voor een workshop tekenen en schilderen bij Hans van Deuren van KKIDS.

Bij de opening van de tentoonstelling zei burgemeester Nanning Mol dat de gemeente Laren natuurlijk niet zo maar haar wapen kan veranderen, maar dat hij één ontwerp fantastisch vond en dat hij, als hij de kans zou krijgen, zou kiezen om de S te veranderen in een draak, want zo veel zelfvertrouwen heeft Laren wel.

De vijf nieuwe wapens zullen worden afgebeeld in Kwartaalbericht 167, dat eind januari 2024 verschijnt.

Op de foto boven v.l.n.r.: ontwerpen van Sophia Koopman, Abel de Ridder en Valentine Mastenbroek en onder v.l.n.r.: ontwerpen van Oliver Dunki Jacobs en Max van der Werff en aankondiging wedstrijd.

(Publicatiedatum 22 november 2023)