Smeekweg 90

Aan het perceel Smeekweg 90 vond op 9 februari 2007 een belangrijke gebeurtenis plaats. Onder grote belangstelling van het bouwteam Postiljon, zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen, werd een bijzondere gevelsteen, staand op een steiger, ingemetseld door de voorzitter van de Woningbouwvereniging van Erfgooiers, de heer Jos Meulenkamp. Hiermee wilde de vereniging de grote inzet van de voorzitter markeren die heeft geleid tot de ontwikkeling van het Plan Postiljon. Dankzij zijn doorzettingsvermogen kon de Woningbouwvereniging van Erfgooiers 47 huurwoningen toevoegen aan haar woningbezit. Woningen die voldoen aan de modernste eisen en die zijn gebouwd voor vele tientallen jaren woongenot.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 146 [2018-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Bep (G.L.) De Boer

Bronnen: Mw. Meulenkamp-de Wit; Nieuwsbrief Postiljonplan; Z/W foto: Nieuwsbrief Postiljonplan; Kleuren foto’s: Bep (G.L.) De Boer.

Met een voor deze gelegenheid gemaakte troffel plaatst Jos Meulenkamp onder toeziend oog van Frans de Graaf de gedenksteen in de gevel van het huis aan de Smeekweg.