Klaaskampen 11

Deze woning aan de Klaaskampen 11 staat nogal dicht bij de straat. Vroeger, tot 1984 stond hier een ander huis. In dat huis woonde het gezin van Gijsbertus (Gijs) Vos. Dat huis stond een eind van de weg af, maar moest worden afgebroken omdat het in een slechte staat verkeerde. Daarna werd er een nieuw huis gebouwd waaraan veel familieleden en vrienden meehielpen met de bouw. Het nieuwe huis bevat twee woningen, nr. 11 en nr. 11a. Twee zoons van Gijs Vos, Jaap en Joop, legden hiervoor de eerste steen, getuige de gevelsteen in de voorgevel van het huis. De tekst is:

EERSTE STEEN GELEGD DOOR
JAAP EN JOOP VOS
JUNI 1984

De zoon van Joop Vos, Bert Vos, woonde hier met zijn gezin. Helaas kwam Bert plotseling te overlijden tijdens het uitrukken naar een brand als brandweerman.

Bep (G.L.) De Boer

Bron: Mw. W.J. Vos-Hartog; Foto’s: Bep (G.L.) De Boer.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 147 [2019-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.