Eindelijk komt de eerste trein!

Onlangs is een boekje met deze titel – geschreven door Hans Petersen- verschenen. Hij beschrijft hierin de ontwikkeling van het openbaar vervoer in Hilversum van 1870 tot 1925.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 82 [2002-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

In 1992 was er op initiatief van de Historische Vereniging Albertus Perk in Hilversum een werkgroep gevormd om een studie te maken van de wijk “Over het Spoor”. De heer Petersen heeft zich op verzoek van deze werkgroep bezig gehouden met de komst van het openbaar vervoer naar Hilversum. Aangezien hij bijzonder veel belangstelling had voor het openbaar vervoer in het Gooi en voor de Gooische Stoomtram heeft hij besloten om de resultaten van zijn onderzoek te publiceren in dit boekje, dat met veel herkenbare foto’s is geïllustreerd. Het boek is verkrijgbaar in De Lindenhoeve voor de prijs van € 5,00.