Zoeken in Laarder Courant de Bel

Vorig jaar heeft de HKL de gedigitaliseerde Laarder Courant de Bel ondergebracht bij het Streekarchief van Gooi en Vechtstreek. Zoeken in deze gedigitaliseerde krant gaat als volgt:

Wim Keizer

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 157 [2021-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen dit kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

1. Kies op de website van de HKL (www.historischekringlaren.nl) onder de knop ‘Over Laren’ voor de laatste knop: ‘Laarder Courant de Bel’. Daarop klikken brengt de website van het streekarchief in beeld (Gooi en Vecht Historisch). Uiteraard kan men ook rechtstreeks naar deze website (www.gooienvechthistorisch.nl) gaan.

2. De website toont 6 onderdelen. Klik op ‘Kranten, tijdschriften, adresboeken >’.

3. Vul onder ‘Zoeken op’ naast ‘Vrij zoeken’ in
wat u zoekt. Als het langer dan één woord is tussen aanhalingstekens zetten, bijvoorbeeld “­Historische Kring”. Geef achter ‘Periode’ op voor welke periode u wilt zoeken. Klik vervolgen rechtsonder op de knop ‘Zoeken’

4. Klik vervolgens op de knop ‘Akkoord & Zoeken’.

5. Achter ‘Resultaten in Kranten, tijdschriften, adresboeken’ ziet u het aantal gevonden items. Kies in het lijstje van de bronnen, rechts, Laarder Courant de Bel en klik op de knop ‘Filteren’.

6. U kunt op de getoonde resultaten klikken en op de pagina in- en uitzoomen.

7. Op de detailpagina ziet u links een rij symbooltjes, waaronder ‘Met de muis een deel van de afbeelding selecteren’ of ‘Gehele afbeelding downloaden’. Daarop klikken geeft een download van het geselecteerde onderdeel of de hele pagina, die u kunt opslaan bij uw eigen documenten.