Johanneskerk 500 jaar

De officiële start van het jubileumjaar is op 17 september 2021 en in de zomerperiode worden – onder voorbehoud – al een aantal activiteiten georganiseerd.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 157 [2021-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen dit kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Zo is de Johanneskerk iedere zaterdagmiddag weer open en kan het nieuwe orgel bewonderd worden. In het plantsoen staat een ‘ontmoetingsbankje’ en er zullen diverse zomeravondconcerten alsmede zondagmiddagconcerten worden georganiseerd. In samenwerking met de SOLL zal het speciale ‘Johannesbrood’ worden gepresenteerd en is er een doorlopende foto-presentatie van het renovatieproces.

Op 17 september zal het nieuwe boek ‘De Johanneskerk te Laren 500 jaar’ – onder redactie van Jan de Bruijn en Henk Michielse – worden gepresenteerd.

Zie: www.johanneskerk500-laren.nl.