Yvonne Hoebee overleden

Onze collega Yvonne Hoebee is helaas overleden. Vanaf 2010 verzorgde ze in het archief van de Historische kring de boeken. Daar was ze heel bedreven in, omdat ze lange tijd in een boekhandel had gewerkt. Maar Yvonne werd ziek. In 2016 kreeg ze te horen dat ze longkanker had. De vooruitzichten waren niet fijn. Toch heeft ze voor een behandeling gekozen maar dat mocht niet baten. Yvonne werd opgenomen in Hospice Kajan in Hilversum waar ze op 27  februari, na een lang ziekbed, op 68-jarige leeftijd overleed.

Dat ze moge rusten in vrede.

Namens het archiefteam, Bep (G.L.) De Boer.

Op de foto zitten we op 23 augustus 2017 met ons archiefteam in de tuin van Gerard Morsink te genieten van een drankje. Yvonne genoot hier heel erg van. Daarvoor hadden we poffertjes gegeten met Rob Ramselaar, die afscheid nam van het archief. Op de foto v.l.n.r. Ingeborg Capitain, Bep De Boer, Yvonne Majoor, Yvonne Hoebee en Gerard Morsink. Niet op de foto, Jan Dijkman. Hij nam de foto.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 144 [2018-2]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.