Waken over welstand, een route langs bekritiseerde bouwwerken in Laren

Waken over welstand, Een route langs bekritiseerde bouwwerken in Laren. Uitgave Historische Kring Laren 2004.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 89 [2004-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

In deze route worden meer dan 20 huizen besproken die aanleiding gaven tot discussie in de schoonheids- of welstandscommissie of bij de burgerij in het dorp.

Met de panden die aanleiding gaven tot de oprichting van de welstandscommissie, ruim 90 jaar geleden, nooit gebouwde panden en de nieuwste ontwikkelingen.

Te verkrijgen bij het Historisch Centrum Laren, richtprijs voor verkoop: € 2,50.