Schenkingen 3e kwartaal 2004

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 89 [2004-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Van mevr. Bierlaagh kregen we een pen met inscriptie “… op Laren An”.

Van de heer Beerschoten kregen we 16 jaargangen T.V.E.

Van de familie Hecker kregen we een ingelijst doopjurkje in bruikleen.

Van de heer E. Wortel kregen we een pakket documentatie WO II.

Van de familie Wiegers kregen we een grote verzameling materialen van de Sigarenfabriek Wiegers (vroeger aan de Schapendrift) alsmede veel documentatie, kasboeken en foto’s.

Van de bibliotheek Laren/Blaricum ontvingen we een “verwijderd” boek, “De kroniek van een Erfgooiersdorp- Blaricum, 1872-1904”.

Van mevr. B. Smithoven kregen we een album met zwart/wit foto’s van Laren en een oude kalender.

Van Mw. Van der Schaal kregen we een foto van de Handweverij “De Warrekam”.

Van de heer Van Diemen kregen we een glas en een asbak van de “Boerenhofstede”.

Van de heer H. Petersen kregen we een fotodoos vol (49 stuks) foto’s van de St. Jansprocessie van 2003.

Van de heer G. Schoemaker kregen we een bladzijde uit de Bel van dinsdag 2 maart 1982.

Van mevr. J. de Ruiter-Zwanikken een oude originele dorsvlegel.

Van de heer C. Rigter te Oss kregen we foto’s en documentatie van de families Calis en Rigter.

Via mevr. M. Loeff-Duurland en mevr. Van der Schaal-de Valk kregen we een paar foto’s van het oogstfeest van de S.O.L.L. aan de Wally Moesweg in 2003.

Van de heer H. Strating kregen we 4 ansichtkaarten van de Gooische (stoom) tram.

Van de heer Baartman kregen we een aantal kopieën uit het blad “Wegen” van februari, mei en juni 1930.

Van mevr. Roijakkers-v.d.Berg uit Amersfoort ( dochter van de veldwachter) kregen we het boekje “De Goede Herder”en een linnen tas met de tekst “Op Laren an”.

Van de heer Hofstee kregen we de grote houten kegel van de Kegelclub Middenstand Laren, opgericht in 1960? met de namen van de leden er op vermeld.

Van de heer C. Dingjan twee ingelijste herdrukken van etsen van Toon de Jong.

Alle schenkers weer heel hartelijk dank.