Voorwoord kwartaalbericht 85

Het najaar luidt het winterseizoen in voor de activiteiten van de Historische Kring. De zomertentoonstelling over de Larense vrijwillige brandweer was een groot succes. Met gemiddeld meer dan 25 bezoekers per zaterdag heeft de Linden hoeve tijdens de warme dagen toch veel bezoekers getrokken. De huis-aan-huis-actie van het Kwartaalbericht leverde de Kring zo’n 50 nieuwe aanmeldingen op! Wij heten de nieuwe donateurs van harte welkom bij de Historische Kring en zijn blij dat u net als velen het hart voor het dorp op deze manier steunt en uitdraagt!

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 85 [2003-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Karel Loeff, Voorzitter

Tijdens de jaarlijkse Open Monumentendag hebben we twee nieuwe producten gelanceerd: allereerst is vanaf heden de Larense vlag bij ons verkrijgbaar, en ten tweede hebben we een unieke bouwplaat uitgebracht van de Lindenhoeve.

Tijdens de voorbereidingen van de bouwplaat kwam het bericht dat de gemeente het voorhuis zou willen verkopen. Hier is het bestuur van de Historische Kring om meerdere redenen geen voorstander van. De boerderij dient ons inziens één geheel te blijven in gemeentelijke handen, waardoor de zorg voor het gebouw het beste wordt gegarandeerd. Aan de verkoop ligt bovendien geen duidelijke reden ten grondslag, anders dan het snel ten gelde willen maken van een -naar men zegtonverhuurbaar voorhuis. Wij wachten de begrotingsbehandeling af en vertrouwen erop dat meer dan de huidige vijf raadsleden van Larens Behoud zich zullen uitspreken vóór een andere oplossing van dit dilemma.

In dit Kwartaalbericht vindt u ook de agenda voor dit najaar. Met de Najaarskringavond, Verzamelbeurs, Sint Nicolaas-tentoonstelling en een Driekoningen- Kerststallen-expositie. Er is weer van alles te doen in het Historisch Centrum. U bent daarbij uiteraard van harte welkom! Mocht u vrienden en kennissen op het Historisch Centrum willen attenderen dan ligt er voor u in de Lindenhoeve gratis een fraaie kleurenfolder klaar.