Voorwoord

Met de prachtige miniaturen van Jaap Zoon en de indrukwekkende collectie epidiascoopplaten van Jan Dijkman hadden we dit najaar een zeer succesvolle, echt Larense tentoonstelling.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 102 [2007-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Karel Loeff, Voorzitter

Het komend jaar zullen we met evenveel plezier nieuwe tentoonstellingen in De Lindenhoeve presenteren. In ieder geval is er aandacht voor Toon de Jong en … we duiken in het muzikale verleden van Laren. Daarnaast is er met het oog op 90 jaar Laarder Courant de Bel een bijzondere noviteit te verwachten.

In mei volgend jaar komt, onder auspiciën van de Stichting Tussen Vecht en Eem, het langverwachte streekdrachtboek uit over onze regio. En last but not least viert de Klepperman van Elleven haar jubileum. Kortom: 2008 belooft weer een jaar met allerlei activiteiten.

Laren heeft niet alleen bij de Historische Kring het afgelopen jaar in de belangstelling gestaan. In ons dorp, waar de huizenprijs gemiddeld het hoogst is van heel Nederland, opent volgend jaar een Hema. Luiden we als winkeldorp daarmee een nieuw tijdperk in, zoals Blokker en het Kruidvat al weer langer geleden dat deden? En hoe staat het met het imago van Laren door de TV-serie Gooise Vrouwen? Wij blijven doorgaan de geschiedenis van het dorp vast te leggen, ook de meest recente. De Dvd’s van Gooise vrouwen zijn dus ook aangeschaft voor onze collectie. Wie weet hoe men over tientallen jaren hiertegen aankijkt. Voor nu wens ik u prettige kerstdagen en namens alle bestuursleden een heel goed 2008.