Veldweg 9A

Gevelsteen Veldweg 9a, Laren NH

Aan de Veldweg 9a vinden we een gevelsteen naast de voordeur. Deze steen werd in 1950 gelegd door mevrouw Dorrestijn-Schoevaart en haar broer toen ze nog heel jong waren. Het huis werd gebouwd door haar ouders.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 150 [2019-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Mevrouw Dorrestijn woont hier nu met haar man. De tekst op de steen is:

JOKE EN ROB-JAN
SCHOEVAART
14-3-1950

De moeder van mevrouw Dorrestijn, mevrouw Schoevaart-Versteeg, was 37 jaar akela bij de Versteeg-groep. Later werd het Raboes-Versteeg-groep. Nu is het Scouting Raboes. In 2019 bestaat de Scouting Raboes 90 jaar. Voor haar verdiensten werd mevrouw Schoevaart (tante Jo) in 1980 onderscheiden in de Orde van Oranje Nassau. Mevrouw Schoevaart overleed in 1996 op 86-jarige leeftijd.

Bronnen: Mevrouw Dorrestijn; Laarder Courant De Bel
Foto: auteur.