Timo Smit Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

Timo Smit (1949), onder andere bestuurslid van de Historische Kring Laren (HKL), is op 26 april in Laren benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau, vanwege zijn activiteiten voor de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) en zijn vrijwilligerswerkzaamheden op vele gebieden. Burgemeester Rinske Kruisinga reikte de versierselen uit.

Timo Smit was van 1995 tot 2001 bestuurslid van de NVM. Als voorzitter (vanaf 1998) realiseerde hij zich dat het digitale tijdperk nieuwe eisen stelde. Veel makelaars zagen het niet zitten, maar Timo nam toch het initiatief voor de komst van de website Funda, inmiddels niet meer weg te denken voor kopers en verkopers van onroerend goed.

Timo was op makelaarsgebied ook internationaal actief in het International Consortium of Real Estate Associations (ICREA).

Tot de vrijwilligerswerkzaamheden horen zijn activiteiten voor Larens Behoud, de lokale politieke partij waarvan Timo nu voorzitter is. Verder was hij actief voor verschillende sportverenigingen. En last but not least: Timo is sinds april 2011 bestuurslid van de HKL.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 145 [2018-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.