Onthulling schilderij

In 1959 schilderde Willem Dooijewaard (1892-1980) de MCC’er Kees Roest, spelend lid van MCC in het toenmalige uniform. Het schilderij heeft een lange geschiedenis, maar om kort te gaan, het hing lange tijd in de oude Schering en Inslag waar MCC oefende. Nadat het gebouw was verbouwd en gerenoveerd, mocht het niet meer aan de muur hangen. Zodoende werd het zolang opgeslagen in het archief van de Historische kring Laren. Daar heeft het jarenlang gestaan totdat er een plekje werd gevonden in het Brinkhuis. Zaterdag 30 juni werd het schilderij onthuld door een familielid van Kees Roest, de directeur van het Brinkhuis en de voorzitter van MCC. De hele band was hierbij aanwezig die tegelijkertijd een flink stuk muziek ten gehore bracht. Na de onthulling werden de bandleden, die ook al de opening van de kermis in de felle zon van muziek hadden voorzien, getrakteerd op een drankje.

Correctie
In nummer 145 was onder ‘Onthulling schilderij’, sprake van de schilder Willem Dooijeweerd (1892-1980). De juiste naam is gecorrigeerd naar Dooijewaard.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 145 [2018-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.