Schenkingen eerste kwartaal 2005

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 91 [2005-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

• Drie winterfoto’s voor de Wintertentoonstelling van John Ruis te Laren.
  • Een slofploeg van de heer P. Steenhof te Laren.
  • Een CD met Larense stemmen van de heer J. Vos te Laren.
  • Een CD met foto’s van het Witte Huis van de heer J.H. Koeman te Ursum.
  • 8 winterfoto’s voor de Wintertentoonstelling van de fam. H.A.J. Calis te Laren.
  • 150 dakpannen voor ons nieuwe schuurtje van de Fa. Bon te Laren.
  • Een winterfoto van de St. Jansstraat voor de wintertentoonstelling van Hr. Wesseling.
  • 8 dozen ansichtkaarten, 4 bollen wol en een doos met kleine spoeltjes met garen van Mevr. Van Mourik van voorheen de “De Knipscheer” te Laren.
  • Een foto uit ±1930 van de St. Janspoort op de Brink van Frans Calis.
  • Eén bidprentje, 6 foto’s en een herinneringsplaat dopen van de families Smit, Calis en Van Wijngaarden van de heer W..de Boer.
  • 4 prenten Toon de Jong, een oude krantenfoto met Laarders, een poppetje blauw en een pakje briljant glansstijfsel van mevr. J. Marjot.
  • 1 Nederlandse vlag uit W.O. 11 met wimpel van de heer T. Felton.
  • 1 boekje kampliedjes van Openbare Basisschool “De Ploeg” en 2 feestweek boekjes van de heer G.J. de Ruiter.
  • Oude rekeningen van de fa. Willard uit 1910/1911 en een stuk pakpapier van de fa. Egberts, Naarderstraat 184, van de heet T. Bitter via de heer W. de Boer.
  • 1 oude ansichtkaart van de St. Jansbasiliek van mevr. N. Krijnen te Bussum.
  • De knoop van de jas van een conducteur van de Gooische Tramweg Maatschappij van de heer W. Lanphen.
    Een enorme verzameling boeken, een beamer en een album met 316 oude ansichtkaarten uit de nalatenschap van de heer Hans Petersen van de Wed. Petersen.
  • Een vergroting van een ansichtkaart (45 x 62 cm) van het oude gemeentehuis e.o. uit 1905 van de heer H. Strating.
  • Een behangersschaar, een boekje met 12 oude ansichtkaarten, een foto van het huis van de fam. De Leeuw, een bidprentje van Johannes de Leeuwen een veilinghamer met verhaal over Jan de Leeuw van de heer H.J. de Valk sr.
  • Een porseleindop van een beugelfles van glasfabrikant A.J. Bakker van de heer Bakker te Soest.
  • Twee computerschermen van mevr. N. de Haar.
  • Een rekening voor het schoolgeld uit 1937 (fl 1,59) en een envelop met de foto van Koos Koen (Wam Heskes) van mevr. Wiegers.
  • Een ets van oud Laren, ansichtkaarten, kalenderbladen en een oude krant uit 1981 van de fam. v.d. Linden.
  • Een ingebonden exemplaar van de Katholieke Illustratie 1916/ 1917 van de heer J. Vos.
  • Een oude foto van Koninginnedag 1926 van mw. T. Bierlaagh. Een stapel feestweekboekjes, kaarten enz. van de heer E. Wortel.
  • 4 bidprentjes van overleden Laarders van mw. W. Willard.
  • Krantenknipsels betr. Stef Willard van de heer J. Willard.
  • Een stapel oude kranten uit de jaren 1940-1945 en oude nummers TVE van de fam. Hooft te Laren.
  • 3 foto’s en een schilderijtje om te reproduceren van de fam. Kok te Laren

Alle schenkers(sters) weer heel hartelijk dank.