Schenkingen 4e kwartaal 2021

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 159 [2022-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen dit kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 9,50 per stuk in de Lindenhoeve en bij Bruna te koop, zolang de voorraad strekt.

• 02/10: Mw. H. Meulenkamp schonk ons 1 blad Gemeentenieuws 1992, 1 blad Laer Bode 1990 en een programma van Progressief Laren.
  • 09/10: Van dhr. Hendriksen kregen we een ingelijst drieluik met beelden van Laren met een verhaal, geschilderd door Ton Okker.
  • 09/10: Marja en Carel van Hest schonken ons een tekening van kunstenaar Bob ten Hoope, voorstellend figuren in het Jazz Café Nick Vollebregt.
  • 20/10: Van mw. Jacqueline Kroymans te Eemnes kregen we een ansichtkaart van het huis ‘De Blokhut’ aan de Legrasweg.
  • 23/10: Van mw. Wil Horst-Wikkerman kregen we een grote ingelijste groepsfoto van werknemers van de Houthandel Van Dijk.
  • 23/10: Dhr. Ruizendaal schonk ons een groepsfoto van de School met de Bijbel uit 1994.
  • 30/10: Dhr. R. Bon schonk ons een ½ ltr. oliekan en een knipbeurs met opdruk van Café Heidezicht aan de Smeekweg.
  • 30/10: Van haar overleden buurman dhr. Van Hall bracht mw. Daams ons 8 videobanden over Laren, 1 puzzel Gooi- en Eemlander, 1 kalender 1973, 1 boekje van Singer 1985, 1 verkeersgids, 1 adresboek Hilversum en 1 telefoonboek prov. Utrecht.
  • 03/11: Dhr. Jaap Calis bracht ons een doos vol spullen van zijn tante Mw. Bep Smit-v.d.Splinter. Het waren spullen van de Kleuterschool Sint Janneke zoals 1 plakboek, veel foto’s, sjabloon van het stempel van St. Janneke, 2 foto’s van het sjabloon en de sleutels van het toegangshek van de kleuterschool.
  • 07/11: Van mw. Wolf kregen we een bord met kop en schotel van het vroegere Hotel Hamdorff en een ingelijste foto.
  • 14/11: Van mw. Dijkman kregen we een ijzeren smeedwerk met orgelpijpen en een muzieksleutel.
  • 17/11: Per post ontvingen we van dhr. W. Schoon te Bladel krantenknipsels en foto’s van het cabaretgezelschap ‘De Wilja’s’.
  • 17/11: Van dhr. J. de Bruijn kregen we de Kroniek van het geslacht Koeckoek.
  • 17/11: Van dhr. Ben Smet kregen we een enorme stapel prachtige boeken over Laren en een hele oude houten foto camera waar ooit fotograaf Went van de Graaf mee werkte.
  • 01/12: Van dhr. Peter Calis kregen we een reproductie van het schilderij ‘De Keerlen’.
  • 11/12: Mw. C. Verweij-de Ruigt schonk ons een klassenfoto van de meisjesschool en van Mw. ­Krijnen van Melsen kregen we een boekje over de Welstandscommissie 1925.
  • 18/12: Marja en Carel van Hest schonken ons een stapel kalenderfoto’s en ansichtkaarten.

Allen danken wij hartelijk voor hun schenking!