Schenkingen 4e kwartaal 2017

7/10: Van de heer J. Onrust kregen we een compleet brandweerpak.

11/10: Van S. Cramer te Eemnes kregen we 2 blauwe borden. 1 bord met de afbeelding van ’t Bonte Paard, boerderij Kreisel en de Johanneskerk en één bord met de Westerkerk te Amsterdam.

14/10: Leo Verver te Soest schonk ons 8 boeken over Laren en/of ’t Gooi.

Van mevrouw Spoelder kregen we een servies van het hotel Hamdorff.

Jan de Wit schonk ons een scan van een huis op de Brink.

21/10: Van Henk Eijlers te Eemnes kregen we distributie stamkaarten en bonnen uit de Tweede Wereldoorlog en een huishoud- en distributiemap.

28/10: Flip Mes te Eemnes schonk ons een ingelijste foto van de Nieuweweg uit 1925.

Mevr. W. Horst schonk ons een map met papieren uit de diensttijd van Henk Horst uit Nieuw Guinea na de Tweede Wereldoorlog.

Van Marcel Hilhorst kregen we het boekje “De geschiedenis van het Gooi en zijn erfgooiers” en een ledenlijst erfgooiers 1971 van de gemeente Laren met een notitieblok “Erfgooierspost Gooische boekhuis Laren”.

11/11: Willibrord Rigter schonk ons foto’s van o.a. de St. Jansprocessie en het boek “Plattelandjes”.

Van mevrouw W. Horst kregen we een map “varia” van haar zwager.

29/11: Herman Strating ging verhuizen en hij schonk ons zijn Larense vlag en een herdenkingsboekje Koningin Wilhelmina 1898-1923 met advertenties van Larense Zaken.

Mevrouw Nijssen schonk ons een apparaatje – zie ook artikel “Wie weet wat dit is”.

9/12: Van J. van Wijngaarden kregen we een lidmaatschapskaart van de Woningbouwvereniging Laren.

16/12: Van Ida van Mourik kregen we 10 ansichtkaarten.

Van een onbekende schenker kregen we een tas vol boekjes en andere artikelen.

Allen danken wij hartelijk voor hun schenking aan de Historische Kring Laren!

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 143 [2018-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.