Schenkingen 4e kwartaal 2009

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 110 [2009-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

• 18/9 Een oude kalender van rijwielhandel Vermeulen, kregen we van de heer J. Dijkman.
  • 18/9 Via de heer J. Dijkman ontvingen we van de heer Van de Akker het notulenboek van “De Jonge Wacht” van St. Vitus te Laren van 9 nov. 1940 tot 18-6-1941.
  • 18/9 De heer J. Dijkman schonk ons een formulier uit 1946 voor het aanvragen van “Geconfectioneerde jongensbroeken”.
  • 19/9 Mevrouw W. Majoor-van Wegen schonk ons een grote stapel oude ansichtkaarten van Laren.
  • 24/9 De heer B. Wolda schonk ons de stukken van inschrijving van de boedeldeling na het overlijden van Martha Maria Buwalda op 29 dec. 1908, de echtgenote van Jan Hamdorff.
  • 26/9 Bij ons bezoek aan het nieuwe onderkomen van de Historische Kring Blaricum
  • kregen we een tas vol boekjes, foto’s, ansichtkaarten, en allerlei losse documentatie mee die met Laren hebben te maken. Evenals wij, verzamelen zij spullen die niet van Blaricum zijn en geven dat aan de desbetreffende kring.
  • 3/10 Van mevrouw T. v.d. Wardt kregen we 2 oude kalenders met foto’s van Laren en de heer T. v.d. Zwaan schonk ons 14 verjaardagskalenders.
  • 7/10 Via mevrouw N. Krijnen te Bussum kregen we 67 kopieën van bidprentjes van overleden Laarders van de NGV die we uitwisselden voor een envelop bidprentjes van overledenen uit de rest van het land.
  • 17/10 De heer E. Wortel te Laren schonk ons 5 rollen bouwtekeningen.
  • 17/10 De heer R. Bruin te Laren schonk ons een kerkboek met daarin een grote stapel Bidprentjes van overleden Laarders alsmede een pluizenschaartje.
  • 24/10 De heer Bijvoet bracht ons twee boeken en de heer Van Dordt bracht ook een
  • stapeltje verschillende boeken.
  • 24/10 Mevr. Horst-Wikkerman bracht ons een paar oude kranten.
  • 24/10 Van mevr. Neijzen te Laren kregen we 5 kleine tekeningen van de architect Smit, waarvan één ingelijst.
  • 7/11 De heer E. Wortel bezorgde ons een stapel Gemeentebladen van 1932 t/m 1955
  • alsmede een oud gemeentestempel en 2 oude kaarten van Laren.
  • 12/11 Kregen we van mevr. De Graaf-Wilenborg een schoolleesboekje uit 1962.
  • 14/11 Mevr. Van der Wardt bracht ons een tas vol boekjes en kleine artikelen. En de heer G. Morsink schonk ons een CD over de Kerklaan in vroeger dagen. De heer Martens sr. schonk ons een ansichtkaart van de bouw van het St. Jansziekenhuis.
  • 17/11 De heer Martens sr. bracht ons een stapel allerhande boekjes van Laren en een oude kalender van fa. Hogenbirk.
  • 21/11 Mevr. Borst-Campman bracht ons een 21 foto’s van de bestrating van de Jordaan, die genomen zijn door de vader van Willen Duys.
  • 21/11 De heer of mevrouw Schmitz schonk ons 2 borden en 2 kopjes van het St.-Jans Ziekenhuis.

Alle goede gevers weer heel veel dank.