Schenkingen 4e kwartaal 2006

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 99 [2007-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

• Vanuit Frankrijk kregen we een foto toegezonden van een schilderij van de Larense schilder J. Smit van de heer en mevr. Van Dijk – Dikkerboom.
  • Mevrouw Ederveen uit Laren verraste ons weer met een stapeltje bidprentjes van overleden Laarders.
  • In de brievenbus vonden we een envelop van de heer Bakker uit Baarn met daarin 9 prenten van de Houthandel van Dijk.
  • Van de heer Verheul kregen we een eg die men ook met de hand kan bedienen.
  • Twee inschrijfbewijzen van de R.K. Begrafenisver. St. Barbara uit 1934 kregen we van de heer J. van Wijngaarden. De bewijzen staan op naam van zijn ouders.
  • Van mevr. Krijnen te Bussen kregen we 35 bidprentjes van overleden Laarders
  • Door de directeur van ‘De Scheper’ werd het archief geschonken van de vroegere Margaretha kleuterschool en een gedeelte van De School met den Bijbel/ De Scheper. Het resterende gedeelte van het archief komt nog. Het is een zeer bijzondere schenking waarin o.a. foto’s van oud leerlingen met hun adressen.
  • Van mevrouw Willenborg-Majoor kregen we diverse artikelen van de K.J.M.
  • Twee ansichtkaarten van het oude St. Jansziekenhuis kregen we van mevrouw Wehkamp te Laren.
  • Mevrouw van ‘t Klooster te Laren schonk ons een foto van een door haar geschilderd schilderij van het huisje van ‘De Bokkenboer’ aan de Ruiterweg.
  • Van de heer of mevrouw Oosterwijk Bruijn Roorda kregen we een afschrift van de Rijksveldwacht uit 1904 waarin zijn/haar grootvader een bekeuring kreeg voor het te hard rijden met een automobiel.
  • Vier bidprentjes van overleden Laarders kregen we van de heer Van Dort.
  • Van de heer G. Jaspers te Eemnes kregen we 3 oude kaarten van het Gooi en een boekwerkje ‘Schapen Scheren’
  • Van de heer Van Brakel te Laren ontvingen we kop en schotels van de politie, de gemeente Laren en het Singermuseum. Straatnaambordjes van Plein 1919, Oude Naarderweg en het Hoefloo. Een stuk rails van de Gooische Stoomtram. Een St. Jan Vaan. Een briefopener met het gemeentewapen van Laren. Twee lepeltjes met het oude gemeentehuis van Laren en een doos met diverse boekjes o.a. van de Feestweek en kalenderplaten.
  • Mevrouw Krijnen te Bussum schonk ons 11 bidprentjes van overleden Laarders.
  • Van mevrouw A. Raven-Koekkoek uit Ermelo kregen we 29 oude ansichtkaarten van Laren.
  • Van de heer G. Distelblom kregen we een DVD.
  • En van de heer K. Grob kregen we een drietal boeken.

Alle schenkers/sters weer heel hartelijk bedankt.