Schenkingen 3e kwartaal 2003

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 87 [2004-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

De volgende schenkingen werden gedaan door:

• Mevr. C.M. Beek te Voorburg, 25 oude ansichtkaarten van Laren, een mapje oude foto’s van de St. Jansbasiliek en een aantal oude krantenknipsels.
  • Mevr. Borst te Laren, een oude kaart van het Gooi uit 1942.
  • Mevr. L. Schoemaker een sleutelring met reclamelabel fa. Kreisel, rijwielen en bromfietsen.
  • Mevr. Suijver-Marjot 4 kanten mutsjes, 2 bidprentjes van overleden Laarders en een foto van Geertruida Bakker-Bus.
  • Hr. N. Vos de trouwfoto van Jan Roest (1905).
  • Fam. Van Wijk een foto van de Waterstaatskerk.
  • N.N. een tas vol boekjes en oude kwartaalberichten aan de knop van de deur van de Lindenhoeve.
  • Mevr R.M. Pontier, 6 stuks boerenlandbouwgereedschappen, zijnde 1 zicht, 1 hamer, 1 aambeeldje, 2 sikkels en 1 spinaziemes.
  • Hr. B. De Boer 53 mappen met krantenknipsels van 1901 t/m 2000.