Voorwoord Kwartaalbericht 86

Na een succesvolle sinterklaastentoonstelling, die werd vereerd met een bezoek van de goedheiligman zelf, maken we ons op voor de kerst, en oud- en nieuw.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 87 [2004-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

In deze tijd van bezinning is het goed om ook even stil te staan bij het afgelopen jaar voor de Historische Kring. Met als hoogtepunt een boeiende tentoonstelling over de jubilerende Larense vrijwillige brandweer hebben we niet alleen aandacht willen vragen voor de rijke historie van het Larense korps, maar ook een bijdrage willen leveren aan dat wat ons dorp bindt: het boeiende gemeenschapsleven, onze dorpse samenleving. Dit werd door de jubilerende brandweer kracht bijgezet door het huis-aan-huis verspreiden van het Kwartaalbericht, uiteraard vanuit de rode auto’s.

Een andere activiteit van de Historische Kring is de Larense Open Monumentendag. Tijdens deze dag werd de gerenoveerde ambtswoning opengesteld door burgemeester Roest. Deze bijzondere openstelling vindt hopelijk volgend jaar navolging bij eigenaars van andere bijzondere gebouwen.

Tijdens deze dag werd ook de Larense vlag opnieuw uitgebracht. Wij hopen als Historische Kring dat hiermee het dorpsgevoel ook daadwerkelijk kracht wordt bijgezet, op feestdagen en tijdens speciale gelegenheden. We wonen in een bijzonder dorp, dat speciale aandacht voor de oude en nieuwe cultuurhistorische kwaliteiten meer dan verdient!

Namens het bestuur en wens ik u prettige feestdagen en een heel goed 2004.

Karel Loeff, Voorzitter