Schenkingen 1e kwartaal 2024

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 168 [2024-2]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 9,50 per stuk in de Lindenhoeve en bij Bruna en de Larense boekhandel te koop, zolang de voorraad strekt.

6/1: Van Dhr. J.J. Kroon ontvingen wij een schaal met deksel, bord en schotel en twee kopjes, theemuts en mandje en herinnering aan bord, gemaakt door Chris Hamdorff. Gevonden bij Hut van Mie.

6/1: Helma Hofstee bracht ons een schenking namens Dhr. Jan Boesmans (inmiddels overleden): bidprentjes geschonken door Joke Ruiters en vier plaquettes rally Laren.

13/1: Dhr. Jan Vos bracht ons bidprentjes van dhr. H.T.R. Holtmann.

13/1: We ontvingen een fotoalbum over familie Van der Giessen, architect Naarderstraat.

20/1: Dhr. Richard Bon bracht ons twee kerstkaarten van Houthandel Van Dijk, 1931 en 1933.

22/1: De erven van Antoinetty van den Brink, in het bijzonder Rozemarijn van den Brink, schonk ons de originele prent die als omslag gebruikt is voor het door Antoinetty geschreven boek ‘Door de wol geverfd’. Het betreft een wever met zicht op basiliek, geschilderd door Eppo Doeve.

22/1: Diverse boeken over Laren, geschonken door de erven van Antoinetty van den Brink.

27/1: Dhr. Henk Wikkerman schonk ons circa 25 boeken en diverse fietskaarten.

3/2: Via de Historische Kring Blaricum ontvingen wij een aantal spullen voor ons archief.

10/2: Schenking van het boek ‘Een Bank Boekje’ door Dhr. Frans Veltman.

28/2: We ontvingen een aantal boeken van Dhr. Bert de Boer uit Huizen.

2/3: Schenking van een ansichtkaart, gedateerd 17 november 1931, voorstellende AKS Hoog-Blaricum.

6/3: Mw. Carla van de Kamp schonk ons het vaandel van accordeonvereniging ‘Aurora’. Zie nieuwsbericht op pagina 4 van dit Kwartaalbericht.

9/3: Mw. Winkelaar schonk ons 2 prenten van Laren (Spilman en Nijhof) geadresseerd aan Mauvezand 6, Laren circa 1930.

16/3: Dhr. Michiel Snelder schonk ons een borduurwerk uit 1887, gemaakt door Berta van de Brink.

Allen danken wij hartelijk voor hun schenking!