Schenkingen 1e kwartaal 2007

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 100 [2007-2]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

• Van de heer P. Majoor van de Larensche Kunsthandel kregen we drie ingelijste prenten en tekeningen.
  • Een DVD vonden we in de brievenbus van “The art of teeth” van tandarts Beekmans.
  • Van mevrouw Kroon kregen we een oude Margriet waarin een Larens persoon werd beschreven.
  • Blij zijn we met de schenking van een vitrinekast van de heer B. Vesters.
  • Van mevrouw Krijnen te Bussum kregen we 8 bidprentjes van overleden Laarders.
  • Een bijbel + standaard uit 1939 en een stapeltje bidprentjes van overleden Laarders kregen we van het echtpaar Calis-van Rijswijk.
  • Een hele stapel oude foto’s en negatieven, een stapel reproducties van de slagerij Van de Burg aan de St. Janstraat en een doos vol knipsels kregen we van mevrouw Schoonderbeek.
  • Van de heer E. Wortel kregen we een weegschaal en van de heer A. Schrikker een stamreeks van de familie Schrikker en een lakzegel.
  • Van mevrouw L. Reijnders te Blaricum kregen we twee oude ansichtkaarten.
  • Van de heer B. de Groot kregen we het archief van de Katholieke Jeugdbeweging 1938/1955 en 23 bidprentjes met een familiebericht.
  • De heer A. Schrikker schonk ons de notulen van de Raad van Beheer van de Gooise Academie voor beeldende kunsten 1957/1966 + 2 boeken documentatie over Kees Schrikker.
  • Van Bettie en Pieter Oversteegen uit Eindhoven kregen we de oprichtingsakte van de Stichting Steunfonds Rollybus.
  • Van Mevrouw Kroon-Bon uit Laren kregen we een lied en een oude ansichtkaart
  • Van de heer Anton Vos, tuinman 75 euro.