Schenkingen 1e en 2e kwartaal 2004

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 88 [2004-2]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Van mw. Niekerk te Eemnes in bruikleen ontvangen 1 kop en schotel met de afbeelding van villa “Hein Duvel”.

Van mw. Jonker een foto van Sinterklaas voor de oude “Boerenhofstede” in 1959.

Van mevr. N. Krijnen te Bussum 9 bidprentjes van overleden Laarders

Van de heer H. Strating een kalender met foto’s uit 1984, 5 boeken, een stapel feestweekboekjes en 9 ansichtkaarten en foto’s.

Van mevr. A. Borra te Laren een pop in Larense doordeweekse dracht, een mini popje in Larense dracht, een boek en wat kleine huishoudelijke attributen.

Van de heer Majoor een foto met 3 (nog) onbekende personen.

Van mevr. S. Majoor een doopjurkje uit 1893.

Van pater De Leeuw een CD over bidprentjes.

Van de familie De Leeuw 2 olieverf-paneeltjes van William Singer.

Van de heer Bakker een gebak-kist van de fa. Konijn.

Van Mevr. A. de Beer-Hoogeboom te Soest ontvingen wij 2 oude adresboeken, prenten, ansichtkaarten en een klasse foto uit de klas van broeder Reinerus.

Van mevr. Van der Schaal 2 oude foto’s van het pand Torenlaan 30.

Van de Hr. R. de Graaf de stamboom van de familie De Graaf van Blaricum met een aftakking naar Laren Willem Hermse de Graaf en Claassie Tijmense Majoor en nog eens drie bidprentjes.

Via Hr. E. Wortel ontvangen 1 menukaart van Rest. “La Provence” en 30 gasmunten.

Van de heer J. Meijer te Hilversum ontvingen we een tekening en 2 schilderijen op paneel van de hand van Lena de Bruin en het boek “Zorgzaam door de jaren” over ziekenhuis Gooi-Noord en het St. Jansziekenhuis te Laren.

Een aquarel die zij zelf heeft gemaakt, voorstellende de boerderij van Lammert “Bies”, werd geschonken door mw. Kreyts en een donatie van € 10,= voor een eventuele nieuwe lijst.

Van de heer S. Dikstaal kregen we een brandweerbijl en een reclameboekje van de kruidenier Joh. Velt aan de Torenlaan.

Van de heer A. de Valk 87 foto’s van de nieuwbouw van het complex Hamdorff

Van mevrouw Maas-Hebing te Borculo 18 foto’s van de opgraving van de kei van Laren tot de plaatsing op het Brinkje aan de Torenlaan.

Van mevr. Doorenberg-Hogenbirk kregen we een stapel oude kranten en tijdschriften en nog diverse documentatie.

Van mevr. Van Esseveld kregen we 3 oude ansichtkaarten.

Van Mevr. Zaal een Melkmaat.

Van de heer Wortel een luchtfoto van Laren en een lijst van de bevolking tussen 1861 en 2004.

Van Antoon F. Bruggeling een stempelhouder met oude stempels van “De Bel”.

Van mevr. Wouters een aantal overlijdenskaarten en bidprentjes.

Alle goede gevers weer heel veel dank.