Onze nieuwe gastvrouwen en gastheer

Het team van gastvrouwen en -heren is versterkt met drie personen. Bij toerbeurt helpen zij op de zaterdagmiddagen mee om onze gasten in de Lindenhoeve te ontvangen. De nieuwe vrijwilligers stellen zichzelf voor.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 150 [2019-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Even voorstellen

Barbara Bos-van den Brink

Ik ben Barbara Bos-van den Brink, 67 jaar, getrouwd, moeder van drie kinderen en inmiddels trotse oma van 5 kleinkinderen. Ik ben bijna mijn hele leven woonachtig in Laren, tussendoor even tien jaar in Huizen, maar gauw weer teruggegaan, want hier zitten mijn wortels. Na 42 jaar met veel plezier bij de Gooische apotheek gewerkt te hebben als apothekersassistente, nu alweer 4 jaar met pensioen. Ik ben tien jaar vrijwilligster bij de wandelgroep van de Stichtse Hof en nu dus ook bij de HKL. Het is leuk om mensen te ontmoeten en veel over de geschiedenis van ons mooie dorp te horen.

Nelleke Majoor

Met de achternaam van mijn overleden man, Ben Majoor, ben je natuurlijk al gauw onderdeel van de geschiedenis van Laren. Woonachtig aan de Brink in het huis van zijn grootouders, versterkt dit historisch gevoel alleen nog maar meer. Interesse voor geschiedenis heb ik altijd gehad, Ik kom zelf ook uit een klein en bijzonder dorp. Met een geschiedenis en een bruisend heden: Lisse met de bollengeschiedenis. Laren is authentiek en heeft veel geschiedenis en gelukkig ook een mooie toekomst. Toen ik met pensioen ging en mijn man overleden was, heb ik gezocht naar mogelijkheden om me in te zetten voor het dorp. De keuze viel al gauw op de HKL. Heel leuk om gastvrouw te zijn, de verhalen aan te horen etc… Fijn om te zien dat er nog veel bewaard is gebleven en dat veel mensen het gevoel van het oude en nieuwe Laren met elkaar delen.

Rik Kloos

Mijn naam is Rik Kloos, geboren in 1952 te Vlaardingen. Gehuwd en trotse (groot)vader van 3 dochters en 7 kleinkinderen! Na mijn middelbare schoolperiode ben ik rechten gaan studeren aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam en als jurist ben ik aan de slag gegaan bij Delta Lloyd Verzekeringen en later heb ik mijn carrière vervolgd bij AMEV (later Fortis en nu ASR) Verzekeringen. Zo’n 35 jaar geleden zijn we (toen met één dochter) vanuit Amstelveen naar Laren getogen alwaar nog 2 dochters zijn geboren. Het is nu ruim drie jaar geleden dat ik met werken gestopt ben en allengs had en heb ik me aangesloten door middel van lidmaatschap en/of bestuurstaken bij verenigingen als de Heren Sociëteit Jan Hamdorff, BPV de Eng en de Stichting Vrienden Larense Molen. Tevens beoefen ik enige sporten als schaken, biljarten, tennis en walking football. In combinatie met andere sociale en familiaire (waaronder soms ook het zijn van oppas!) contacten is mijn agenda aardig gevuld! We wonen met veel plezier in Laren en voelen ons daarmede bevoorrecht, gezien de fraaie omgeving en de vele faciliteiten die dit dorp heeft. Ook de historie van Laren, van agrarisch dorp naar kunstenaarsdorp en later een gewenste bestemming voor met name meer gefortuneerden, en de sterke sociale cohesie spreken mij zeer aan. Toen er ruimte kwam voor een gastheerschap bij de HKL sloot dat dus prima aan bij mijn gevoelens en betrokkenheid bij dit mooie dorp. Een ander leuk aspect van deze functie is dat op de zaterdagmiddag veel Laarders langs komen met vaak mooie verhalen uit het verleden, hetgeen het unieke karakter van ons mooie Laren voor mij nog meer onderstreept!