Naar Nardinclant met Historische Kring Laren op 11 september

27 augustus 2021 – Wie graag de historische tuin van landgoed Nardinclant aan de Houtweg in Laren wil bezoeken, kan dat zaterdag 11 september doen met de Historische Kring Laren (HKL). Op 11 en 12 september worden de Open Monumentendagen 2021 gehouden. Op zaterdag 11 september organiseert de HKL twee rondleidingen: om 14.00 uur en 16.00 uur. Het vertrek is 13.15 uur respectievelijk 15.15 uur bij de Lindenhoeve, Burgemeester van Nispenstraat 29, Laren. Onder leiding van dorpsgids Vincent Hilhorst wandelen de deelnemers naar het landgoed op Houtweg 25. Belangstellenden wordt vriendelijk verzocht zich uiterlijk 9 september aan te melden via info@historischekringlaren.nl, met vermelding van het gewenste tijdstip.

UPDATE: Inmiddels zijn beide wandelingen – met de HKL – naar Nardinclant VOLGEBOEKT. Belangstellenden kunnen zich voor bezoek op andere tijdstippen (za 11/9 en zo 12/9) individueel aanmelden via www.amsterdamgarden.com.

Laren van weleer18 september
De Open Monumentendagen 2020 waren door de coronamaatregelen in het water gevallen. De HKL had het plan om uitgebreid aandacht te besteden aan het kunstwerk ‘Laren van weleer’ dat in de Hertenkamp is geplaatst. Uitstel betekent in dit geval geen afstel. Vanaf zaterdag 18 september zal  in de Lindenhoeve een fotoreportage van Marja van Hest (www.kunstinlaren.nl/marja-van-hest) tentoon worden gesteld van de restauratie van het kunstwerk. Hans van Deuren zal 18 september een presentatie houden bij het kunstwerk. Inloop in de Lindenhoeve is vanaf 14:00 uur en rond 14:30 uur is het vertrek naar het kunstwerk. Zie verder ook https://kkids.nl/ (Stichting Kunstenaars en Kinderen in de School). ‘Laren van weleer’ is de basis voor projecten van de stichting.

Artikel Karel Loeff
De HKL besteedt in Kwartaalbericht 157 aandacht aan de tuin. Het artikel van Karel Loeff is ook op onze website te lezen.

Moderne kunst
Nardinclant brengt ook moderne kunst in de tuin: een achttal ‘art statements’. De opening van de expositie is 10 september van 17.00-20.00. Meer informatie op www.amsterdamgarden.com/garden/art-route (10-09 Opening Art Garden). Speciaal tijdens Open Monumentendagen 2021 is Nardinclant extra open. Dan kan dus ook de kunst bekeken worden. Wie niet met de HKL meegaat, kan zelf boeken. Op zaterdag 11 en zondag 12 september zijn er meerdere rondleidingen van ongeveer een uur. De toegang, na verplichte aanmelding via www.amsterdamgarden.com, is gratis. Koffie en thee zijn inbegrepen.

Op de foto een impressie van de tuin (foto: Marius Hille Ris Lambers)