Muziekvereniging St. Jan opent jubileumjaar 19 februari in Lindenhoeve

7 februari 2022 – Met een grootse tentoonstelling in de Lindenhoeve, centrum van de Historische King Laren (HKL), en een mooi digitaal concert start muziekvereniging St. Jan op 19 februari om 14.00 uur de viering van haar 100-jarig bestaan. De vereniging is dan exact 100 jaar en 4 dagen oud!

Na een valse start, door de noodgedwongen afgelasting van het voorgenomen Nieuwjaarsconcert, wordt nu de smet weggepoetst met een mooi digitaal concert en de opening van de tentoonstelling ‘100 jaar Muziekvereniging St. Jan’.

Place to be is de thuishaven van de HKL, de Lindenhoeve aan de Burgemeester van Nispen van Sevenaerstraat 29 te Laren. Op 19 februari zal de officiële opening op het genoemde tijdstip plaats vinden. De tentoonstelling loopt met verschillende thema’s tot medio september 2022.

De oudste muziekvereniging van Laren heeft haar flexibiliteit moeten tonen door het geplande Nieuwjaarsconcert in Singer Laren te annuleren en toch een mooie opening van haar 100-jarig bestaan in te luiden. “En dat is gelukt,” zegt bestuurslid Linda Kleijer. “De tentoonstelling was al gepland in samenwerking met de Historische Kring, maar een muzikale opening mocht niet ontbreken. Door ons netwerk aan te spreken van locaties, technici en eigen orkestleden hebben we een mooi digitaal openingsconcert waar we trots op zijn,” besluit Linda Kleijer.

Het digitale concert wordt gelanceerd op zaterdag 19 februari met de première in de Lindenhoeve. De tentoonstelling 100 jaar Muziekvereniging St. Jan is samengesteld in samenwerking met de HKL.