Laren in oude ansichten – 09

Foto 9

Het nieuwe hotel is tot stand gekomen. Het was noodzakelijk, want vooral door de kunstschilders was Hamdorff in Laren een begrip geworden en trokken de nieuwe kunst­en danszalen honderden bezoekers. En zo kwamen de leden van de ‘Gooise Veloclub’ ook van hun belangstelling blijk geven. Gekleed in een sportkostuum (kniebroek, sport­kousen en sportpet), de handen aan het stuur van het nog niet met een kettingkast en jasbeschermer uitgeruste rijwiel, lieten zij zich graag vereeuwigen. Deze opname wordt waarschijnlijk uniek, want er zijn plannen dit hotel te slopen. Het is niet te hopen.

Dit artikel is afkomstig uit het boekje ‘Laren in oude ansichten‘ uit 1976, geschreven door Gerard Koekkoek.

Let wel: Er is sinds 1976 veel veranderd in Laren waardoor sommige teksten kunnen afwijken van de huidige situatie.