Kik Thole opent tentoonstelling ‘100 jaar LMHC’

Op zaterdag 18 november heeft de erevoorzitter van de Larensche Mixed Hockey Club (LMHC), Kik Thole, in de Lindenhoeve de tentoonstelling over 100 jaar LMHC geopend. Deze tentoonstelling, die zal blijven tot eind februari, gaat over het honderdjarige bestaan van de hockeyclub. Kik Thole heeft jarenlang in Heren 1 gespeeld en werd met zijn team in 1969 landskampioen. Na zijn hockeycarrière is hij twee keer voorzitter geweest van de club en is hij sinds 2006 erevoorzitter. Het was een eer voor de HKL dat hij de tentoonstelling wilde openen.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 167 [2024-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 9,50 per stuk in de Lindenhoeve en bij Bruna en de Larense boekhandel te koop, zolang de voorraad strekt.

Het honderdjarige bestaan was een uitgelezen reden om er uitgebreid aandacht aan te geven in de vorm van een mooie expositie. Vele bijzondere foto’s, krantenknipsels, gadgets en andere hockeyspullen zijn te zien en te bewonderen. Speciaal voor de tentoonstelling is een nieuwe achterwand gemaakt in de Lindenhoeve, vol met foto’s uit het honderdjarige bestaan van de club.

De Lindenhoeve, Burgemeester van Nispen van Sevenaerstraat 29, Laren, is ’s zaterdags geopend van 14.00 tot 16.00 uur.

Kik Thole (links) en wethouder Jan van Midden bij de opening.