In memoriam: Huub van der Schaal (1931–2019)

Huub van der Schaal, een stille en bescheiden man die altijd op de achtergrond bleef, in alle opzichten een aimabel mens, is op 25 september jl. overleden.

Bep (G.L.) De Boer

Huub was 64 jaar getrouwd met Mary van der Schaal-de Valk. Mary was in het verleden bestuurslid en zij verzorgde ook de tentoonstellingen, bijgestaan door Huub. Tegenwoordig maakt ze deel uit van de redactie van ons Kwartaalbericht. Huub en Mary kwamen beiden uit Laren. Huub was landmeter. Ze trouwden in 1955 en gingen in Blerick wonen. Daarna verhuisden ze naar Vught. Nadat Huub was gestopt met werken, gingen ze in 1991 in Eemnes wonen.

Huub wandelde en fietste veel. Hij vond dat heerlijk. En zo werd hij bezorger van ons Kwartaalbericht in Eemnes, Baarn, Blaricum en Huizen. Hij heeft dit vele jaren gedaan.

Op 2 oktober j.l. beleefden we een mooi afscheid van Huub in het Crematorium Laren. Voor één keer stond de bescheiden Huub in het middelpunt van de belangstelling. Wij, de Historische kring Laren, zijn en blijven Huub heel dankbaar voor wat hij voor onze kring heeft gedaan.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 151 [2020-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.