In memoriam Arnold van Kessel

Met ontzetting vernamen wij dat onze verhalenschrijver Arnold van Kessel op
27 november 2009 in zijn woonplaats Bussum is overleden. Wij wensen zijn kinderen en familie heel veel sterkte toe voor deze moeilijke tijd.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 111 [2010-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Namens de redactie Mary van der Schaal

Sinds enkele jaren was Arnold weer in ons midden en dat hadden we te danken aan een tentoonstelling van de Muziekvereniging MCC waar hij als belangstellende stond te praten met vele kennissen van vroeger. Op gegeven moment zaten we samen aan de koffie en vroeg ik hem of hij niet wat leuke herinneringen over zijn jeugd op papier kon zetten. Het was een schot midden in de roos.

Heel enthousiast begon hij zijn belevenissen te beschrijven en zijn stijl, soms wat sarcastisch maar vol humor, werd door de lezers zeer gewaardeerd.

Hij schreef o.a. verhalen over de “Ramen van de (kerk)” dames Bus, “Anna en de pastoor”, “Valkenveen”, “Het oude postkantoor” (dit nummer) en nog vele anderen.

Wij betreuren het zo’n fijne humorvolle medewerker te hebben verloren, maar de herinneringen zullen altijd blijven.