In het zonnetje: Gerrit Verhoef en Jan Dijkman

Gerrit Verhoef en Jan Dijkman zijn twee stugge doorwerkers in het archief van de Historische Kring. Wat er ook te doen is, ze pakken alles aan. Soms zijn er ook saaie klussen. Zoals vorig jaar, toen we een lading tekeningen kregen van een architect. Dozen vol rollen met tekeningen van woonhuizen, villa’s en landhuizen. Het was een hele klus om dit allemaal te sorteren, maar met elkaar kwam het prima voor elkaar.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 109 [2009-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Foto en tekst Bep De Boer

Nu zijn we bezig het archief van Laren Promotion, van Jan Boesmans te sorteren. Ook dit is een enorm werk. Toch gaat het elke vrijdag er weer gezellig aan toe. Kwinkslagen vliegen over en weer over de tafels. Ja, gelachen wordt er heel vaak. En dat maakt het werk zo veel leuker. Gerrit is al lang geleden in de kelder aangeschoven en Jan kwam zich wat later aanmelden. Het zijn gezellige medewerkers die heel veel goed werk verrichten voor het nageslacht van Laren. Tenslotte is alles wat in het archief ligt afkomstig van veel Laarders en daar zijn we heel zuinig op. Daarom, deze twee kanjers mogen best een keer in het zonnetje gezet worden. Gerrit en Jan, hartelijk dank voor jullie inzet en hopelijk zullen we nog heel lang samenwerken.