Fietsroute beelden in de openbare ruimte

Dat Laren een bijzondere band heeft met beeldende kunst is bij velen bekend. Maar de aanwezigheid van zoveel beelden die gewoon vanaf de straat te zien zijn was zelfs voor de samenstellers een verrassing. Wellicht komt het, dat je als je gewoon door het dorp rijdt, niet zo let op alle beelden. Ze staan echter ook soms op – de meest onverwachte plekken.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 81 [2002-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

De route die op de Open Monumentendag te koop zal zijn op de Brink en bij het Historisch Centrum, is de vierde fietsroute die door de Historische Kring Laren is samengesteld. Eerdere uitgaven voerden langs industrieel Erfgoed (1996), Boerderijen (1998) en huizen van Wouter Hamdorff (2000). De fietsroutes zijn ook na de Open Monumentendag verkrijgbaar in het Historisch Centrum.

Beelden van Laren. Fietsroute langs kunst in de openbare ruimte. Laren, 2002, € 3,00 (niet leden), € 2,50 (leden).