Boeken nieuws

Kunsthistorica Carole Denniger stelde een boek samen over de Larense kunstenaars. ‘Schilders van Laren’ is de titel van wat wel als de opvolger van het standaardwerk van J.P. Koenraards ‘Laren en zijn schilders’ wordt gezien. Deze zomer nog te koop voor € 29,90, daarna 5 euro duurder. Uitgave Toth, Bussum.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 84 [2003-2]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

J. van Huystee liet zich inspireren door Laren bij het schrijven van een detective onder de titel ‘Mike en de Moordenaar’. Met bekende locaties als de Larense tennisvereniging is het een voor velen herkenbaar boekje geworden. Uitgegeven door Scribenti Publishing in Amsterdam.