Blikvanger

Na vele decennia is de oude langhuisboerderij aan de Burgemeester Van Nispenstraat 29 weer voorzien van haar naam: de LINDENHOEVE!

De deel van de boerderij is de thuisbasis van de Historische Kring Laren, die dit jaar haar dertig jarig bestaan viert. Een mooi moment om een ooit verdwenen naambord weer in ere te herstellen. Nic Vos, smid, en Hans Kleinhoven, beiden betekenisvolle vrijwilligers van de Historische Kring hebben vanmiddag de naam (volgens de oude spelling, dus mét een –n) gemonteerd. Het lettertype is dezelfde als van het naambordje dat vele jaren geleden is verdwenen. De LINDENHOEVE staat weer op de kaart! De naamgeving heeft alles te maken met de linden die rond de hoeve stonden. Eén linde doet de hoeve nog eer aan: rechts van de ingang is hij de blikvanger als men van de Hilversumseweg afkomt.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 114 [2010-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.