Schenkingen 3e kwartaal 2020

9/7: Van Mw. Adriëne van Vreden kregen we een grote stapel boeken van wijlen haar vader A. van Kessel.

16/7: Van Mw. T. Nijssen te Laren kregen we een drietal boeken over Laren.

22/7: Dhr. Leo Janssen doneerde ons een stapel boeken over kunst en Laren.

29/7: In onze brievenbus vonden we een bidprentje op naam van Aart Smit.

5/8: Van Dhr. N.N. kregen we een boek met Gooise affiches – dus ook Larense affiches.

12/8: Van Mw. Mirjam Post kregen we getuigschriften, diploma’s, cijferlijsten, foto’s, lidmaatschapsboekje Kath. Metaalbewerkers Bond, en een sleutelhanger van Woningbouwvereniging van Erfgooiers betreffende wijlen J.J. Bus van o.a. werkgevers en zangkoor St. Jan De Goede Herder.

19/8: Van Mw. De Leeuw-Meulenkamp ontvingen we een foto van de bedrijfsauto van de firma De Leeuw.

2/9: Mw. Hausel te Laren schonk ons een stapel boeken en 4 verzamelbundels oorlogskranten.

9/9: Van de fam. C.G.M. Hofstee te Laren kregen we 2 plakboeken met ansichtkaarten van Laren alsmede een aantal losse ansichtkaarten.

9/9: Van Larens Behoud kregen we een kookboekje van wijlen Lena de Jong, de echtgenote van de op hoge leeftijd overleden etser/tekenaar Toon de Jong.

16/9: Mw. Marion Preesman, de auteur van het boek ‘Gezichten achter zerken, 100 jaar Algemene Begraafplaats Laren’, schonk ons 10 exemplaren van het boek dat nu voor € 9.95 per stuk te koop is bij de Historische kring Laren.

16/9: Mw. Kleier te Laren schonk ons een door Eduard Jacobs gemaakt bronzen beeld. Het stelt een wasvrouw voor.

16/9: Mw. J. Zwanikken te Laren schonk ons een map met gegevens zoals Ernst Wortel in zijn boekje ‘Burgemeesters en Raadsleden van de gemeente Laren’ had verwerkt, maar dan bijgewerkt tot 27 september 2000.

23/9: Van Mw. Bosman ontvingen we een computer uit 1986. Er staan verhalen op van wijlen Bart ­Krijnen in het Larens dialect.

30/9: Van Mw. Westerling uit Baarn kregen we de reisverslagen van Jac. Van Looy.

Allen danken wij hartelijk voor hun schenking!

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 154 [2020-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.