Voorwoord

We gaan als Historische Kring het jaar in met twee nieuwe bestuursleden. In de loop van 2003 konden we Simon Dikstaal al aan u voorstellen. Hij is onze nieuwe secretaris en heeft daarnaast de zorg voor de tuin van de Lindenhoeve op zich genomen. De eerste resultaten zijn goed zichtbaar: Simon heeft samen met een aantal andere vrijwilligers de tuin een fikse opknapbeurt gegeven. Het wachten is nu nog op toestemming een eenvoudig houten schuurtje te bouwen, zodat stoelen en tafels voor de evenementen en het tuingereedschap hierin kan worden opgeslagen.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 87 [2004-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Behalve onze nieuwe secretaris heten we nog een nieuw bestuurslid welkom: Radha Kaulesar Sukul. Radha heeft eind vorig jaar de Lindenhoeve al feestelijk in kerstsfeer gebracht. Wij zijn blij met deze versterking en hopen met elkaar ook dit jaar interessante activiteiten te kunnen ontwikkelen.

Nieuw dit jaar is de Larenmarkt: we willen een leuke markt organiseren op de Nieuweweg, met kraampjes waar Larense boeken, kunst enz. te vinden is. In de Linden hoeve wordt een expositie gehouden over Laren in de Tweede Wereldoorlog. In de tweede helft van dit jaar besteden we aandacht aan de jubilerende dans- en klederdrachtgroep De Klepperman van Elleven.

Kortom: we hebben er zin in: en met meer dan 2000 bezoekers in 2003 kunnen we alleen maar zeggen: dank voor uw bezoek en komt u ook dit jaar gerust weer langs in het Historisch Centrum Laren!

Karel Loeff, Voorzitter