Schenkingen 3e Kwartaal 2022

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 162 [2022-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 9,50 per stuk in de Lindenhoeve en bij Bruna te koop, zolang de voorraad strekt.

• 09/07: Van mw. N. kregen we twee metalen zilverkleurige deksels afkomstig van het voormalige Hotel Hamdorff.
  • 16/07: Mw. Joke Bitter schonk ons 15 distributiestamkaarten, 2 bouwtekeningen van de Wevershoek en 1 persoonsbewijs uit de Tweede Wereldoorlog.
  • 23/07: Van mw. Boerstra-van Dooren kregen we de ‘Liedekens van Lindenhoven’ door Paula Moes de Clerq-Zuibli.
  • 06/08: Dhr. Jaap Majoor bracht ons 4 boekjes over de kunstwerken van hem en zijn vrouw ­Greetje.
  • 06/08: Dhr. Van Mondfrans bracht ons foto’s om door ons archief te laten scannen.
  • 13/08: Per post ontvingen wij van Mw. Nina Kaller het boek: ‘Geschiedenis van de Bergstichting 1909-1965’ alsmede 2 blaadjes van ‘De Judeër’.
  • 17/08: Mw. M. van Twisk schonk ons foto’s en ansichtkaarten uit het archief van haar overleden vader Chr. Van Twisk.
  • 20/08: Dhr. H. Miedema schonk ons klantenboekjes van Levensmiddelenbedrijf C. Willard (Kerk­laan) en een houten naambord van de RK VGLO School.
  • 24/08: Van dhr. F. le West ontvingen we per post een foto van de Burgerwacht.
  • 24/08: Mw. Damsma te Zutphen schonk ons een scriptie over het Studentensanatorium.
  • 03/09: Van dhr. J. Ruis kregen we 2 koop- en verkoopakten betr. de boerderij Zevenend 67.
  • 03/09: Van mw. G. Jansen te Blaricum kregen we 3 ingelijste etsjes van Toon de Jong.
  • 07/09: Van mw. M. Bax kregen we een ingelijste Lithografie van de kunstenaar P.A. Schipperus voorstellende ‘Larenerweg’ bij Hilversum, steengevaarte bij de Trompenberg en van het dorp Laren.
  • 07/09: Mw. W. Horst schonk ons een krantenknipsel uit 1972 over de Finale van het Veteranentoernooi van L.F.C.
  • 11/09: Van dhr. Goedkoop kregen we een ingelijst gedicht ‘Je Maintiendrai’, betreffende de geboorte van prinses Margriet.
  • 11/09: Van de Prot. gemeente Laren-Eemnes ontvingen we het boek ‘De Johanneskerk te Laren’.
  • 14/09: Mw. M.Bax schonk ons het gedenkboek van de Larense Mixed Hockey Club ‘Een halve eeuw Laren, 1923-1973’.
  • 17/09: Dhr. Peter Zeegers bracht twee stapels oude kwartaalberichten.
  • 25/09: De dames C. en J. Janmaat schonken ons een ets van Anton Mauve, een stapel ansichtkaarten, foto’s, bidprentjes, oude inventarislijsten en krantenknipsels.

Allen danken wij hartelijk voor hun schenking!