Schenkingen 3e en 4e kwartaal 2007

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 102 [2007-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

55 bidprentjes van overleden Laarders kregen we van mevr. N. Krijnen te Bussum.

Van mevrouw Wiegers kregen we een oud adresboek van Laren en een boekje over het Goois Natuur Reservaat.

Van de heer J.A. Majoor te Tienhoven ontvingen we 12 oude foto’s, 6 bidprentjes en een aandeel van de Woningbouwvereniging Van Erfgooiers.

Van ons oud bestuurslid, Radha Kaulesar Sukul kregen we drie zo goed als nieuwe kasten. Heel welkom voor de vele spullen die we “boven de slieten” moeten opbergen.

Van mevrouw Reijntjes uit Blaricum kregen we drie oude prentbriefkaarten.

Een koolrasp kregen we van de heer Hofstee.

Van de heer M. Hilhorst kregen we drie kaarten van de Poffertjeskraam, naar een aquarel van Marianne Blijdenstein.

Via Mw. Meulenkamp ontvingen we een kasboek van de Stichting Parcival uit de jaren 1956-1966.

Via de heer M. Hilhorst ontvingen we van de dames Veerman 2 albums met foto’s en ansichtkaarten.

Documentatie over woningen en personen Schuilkerkpad ontvingen we van de heer M. Hilhorst.

Een poederdoosje met een afbeelding van een schilderij van Bosch Reitz van de kerkuitgang voor de oude Waterstaatskerk kregen we van mevr. Wiegers uit Huizen.

Van de heer Bakker kregen we een heel oud boek/plakboek waarin nog wat plaatjes van Laren.

Rineke Ooijkaas maakte foto’s voor ons van de Open Monumentendag en de tentoonstelling van doopjurkjes in de Johanneskerk.

Archiefstukken van de familie Waaijer kregen we van mevr. Kok-Waaijer te Laren.

Van de heer L. Janssen kregen we een koperen helmkit.

De heer N. v.d. Brink bracht ons twee zakken met krantenknipsels.

Een bord van Laren en een potje van Mol, de kruidenier kregen we van de heer J. de Mulder.

Van Dr. Van Dorst kregen we een kolb en een beroker (imkers gereedschap).

Van Yvonne Majoor kregen we een aandeel van de Woningbouwvereniging “St Joseph”.

Mevr. Van Zon ging verhuizen en schonk ons een stapel boeken over Laren.

Een vaantje van het jubileum 1903-1978 van Ziekenhuis Hoog Laren kregen we van mevr. C. Wiegers te Huizen.

Een artikel over de Tweede Wereldoorlog kregen we van de heer Machielse uit Blaricum.

Van de heer Vos te Laren kregen we een boekje met fietstochten, prenten van Toon de Jong, oude kalenderfotobladen, foto’s van opgravingen van de Biezemsloot, foto’s van de oude Openbare Lagere School en documentatie over de Tweede Wereldoorlog.

Van mevr. N.N. te Laren kregen we drie boeken geschiedenis van Gooiland.

Van mevrouw Wiegers te Huizen kregen we een sleutel van het vroegere Hoog Laren en een boekje “Het Gooi”.

De heer Krijnen te Laren schonk ons 9 bidprentjes van overleden Laarders.

Mevrouw Zwanikken te Laren schonk ons het bord dat ooit aan de muur van de Goede Herderschool prijkte, dozen vol dia’s over de Goede Herderschool, de Mariaschool, het schaapscheerdersfeest enz. en een grote lichtbak voor de dia’s.

De heer J. Vos schonk ons een toverlantaarn met bijbehorende plaatjes.

Van mevrouw Wiegers kregen we 5 foto’s en ansichtkaarten.

Alle schenkers hartelijk dank.