Schenkingen 2e kwartaal 2009

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 108 [2009-2]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

14/2 Via mevr. M. Loeff kregen we een boek van de schrijver Gerard Koekkoek.

21/2 Mevrouw Van de Broek schonk ons een hele stapel bidprentjes van overleden Laarders.

23/2 Een envelop vol familieberichten kregen we van de heer W. van IJken te Eemnes.

28/2 Bij het beëindigen van zijn zaak maakte fotograaf John Ruis een DVD van de laatste dag dat zijn zaak open was en schonk deze aan ons.

21/3 Een stapel boekjes en kranten en knipsels over de Tweede Wereldoorlog kregen we van de heer H. Schaapherder.

21/3 Van mevrouw Osiek kregen we een bevrijdingsfilm clip van de Tweede Wereldoorlog.

23/3 Mevr. J. Marjot bracht ons een stapel bidprentjes van overleden Laarders en nog een stapel die we mogen kopiëren.

28/3 Van de heer T. Vos ontvingen we een stapel boekjes van het St.-Jansfeest, Gemeentegidsen, Laarbode’s, bidprentjes, geboortekaartjes, een oude foto en een Feestprogramma uit 1923.

28/3 De heer C. van der Voort bracht ons twee reproducties van affiches van Willy Sluiter van Hotel Hamdorff.

1/4 Via mevr. Krijnen te Bussum ontvingen we 12 bidprentjes van overleden Laarders.

4/4 De familie Boog te Laren schonk ons een koperen afbeelding van de St.-Jansbasiliek.

4/4 Van mevrouw Wiegers te Huizen kregen het boek Laren in het Gooi en Laren rijk aan monumenten en een oude kalender.

4/4 Twee ingebonden Katholieke Illustraties kregen we van de heer Wiemer.

17/4 De heer Van Dansik uit Huizen kwam ons een document brengen uit de Tweede Wereldoorlog voor ons archief.

Alle goede gevers weer heel veel dank.