Postiljon: L.F.C.

Toen de Larensche Football Club (LFC) nog aan het Postiljon haar velden had, werden daar in 1971 een paar nieuwe kleedkamers bijgebouwd. Het geheel kwam tot stand met de hulp van de leden en van vrienden. Om het af te ronden werd er een gevelsteen in gemetseld.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 153 [2020-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

L.F.C, die werd opgericht op 15 april 1912, fuseerde op 1 juli 1999 met de Larensche Voetbal Verening (L.V.V.). De beide verenigingen gaan nu samen onder de naam S.V. Laren ’99 en spelen hun wedstrijden op het Sportpark ‘De Laarder Engh’.

Na de fusie werden de opstallen van L.F.C. afgebroken en kwam deze gevensteen uit de muur. Die wordt nu bewaard bij de Historische Kring Laren waar hij op de deel te zien is.

Bronnen: Mw. D. Bakker; Laarder Courant De Bel.