Oproep nieuwe redactieleden

Pensioen in zicht, maar nog niet bedacht welk vrijwilligerswerk je wilt gaan doen? Al lang met pensioen, maar op zoek naar een leuke, nieuwe activiteit? Of nog volop aan het werk, maar behoefte om naast dat werk iets heel anders erbij te gaan doen? Denk dan aan dit Kwartaalbericht van de Historische Kring Laren.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 168 [2024-2]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 9,50 per stuk in de Lindenhoeve en bij Bruna en de Larense boekhandel te koop, zolang de voorraad strekt.

Onze redactie heeft behoefte aan uitbreiding. We zijn op zoek naar (oud-)inwoners van Laren die affiniteit met het dorp hebben en het leuk vinden om te schrijven over ‘de geschiedenis’ van Laren. Zoals ons Kwartaalbericht al ruim veertig jaar aantoont, bestaat die geschiedenis uit talloze gebeurtenissen en onderwerpen uit zeer uiteenlopende tijdvakken.

Bij ieder nieuw nummer zijn er weer genoeg onderwerpen die aandacht behoeven, maar hebben we niet altijd voldoende menskracht om ze ook om te zetten in leesbare artikelen. Als redactie komen we vier keer per jaar een middag bij elkaar om de nieuwe onderwerpen in te brengen en te bespreken en de inhoud van een volgend nummer vast te stellen. Daar maken we dan ook afspraken over de bijdragen die ieder van ons zal leveren. Ook spontane bijdragen van lezers zijn welkom, maar het merendeel van de inhoud van elk nummer bestaat uit tijdens de vergadering geplande artikelen.

Wie van Laren houdt, enige schrijfvaardigheid bezit en graag bijdragen wil leveren aan het Kwartaalbericht kan contact opnemen met de redactie. Dat kan via info@historischekringlaren.nl, telefoon (Wim Keizer, 06 53 74 18 71) of via Whatsapp (zelfde nummer).

Wim Keizer, (eindredacteur)