Oproep foto ‘Stolsz’

Zoals u misschien nog weet heb ik een aantal weken geleden gevraagd of u iets meer te weten kon komen over de personen op de foto’s die ik stuurde.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 104 [2008-2]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Jan Mulders

Inmiddels heb ik navraag gedaan bij een tante en zijn de namen bekend: echtpaar Karl en Leny Stolsz, het jongetje is hun zoon Frank of Frans Stolsz. Ze woonden in Laren (jaren ‘50/’60). Ze waren bevriend met mijn grootmoeder Maria Mulders-Wahhlen (1898-1983) uit Valkenburg, de foto’s zijn in haar huis genomen. Volgens mijn tante is de heer Stolsz al voor 1983 overleden, zijn echtgenote zou ook niet meer in leven zijn. Hoe het verder is gegaan met de zoon is niet bekend, hij zou nu rond de 60 jaar oud moeten zijn. Ik heb de foto’s nogmaals toegevoegd, wellicht is het voor u makkelijker verdere informatie te kunnen vinden nu de achternaam bekend is?