Nieuw bestuurslid

Nico Willard stelt zich voor

Even voorstellen: ik ben Nico H.M. Willard, geboren en getogen Laarder. De zoon van Piet van Jan van Klaas. Dat noemden mijn ouders vroeger altijd, dat ik dat moet zeggen als ze vroegen wie ik was.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 165 [2023-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 9,50 per stuk in de Lindenhoeve en bij Bruna te koop, zolang de voorraad strekt.

We waren echter geen Erfgooiers. Net te laat gearriveerd, ten tijde van de Hugenoten. Onze buurman destijds wel, wethouder Majoor. En nog wel scharend lid ook. Hij kreeg Hfl. 140.000, destijds flink veel geld. En hij had er al geen gebrek aan, met dank aan de dubbele petten-tijd van weleer.

Na een gelukkige jeugd en een succesvolle afronding van het Vwo op Laar en Berg ben ik aan het werk gegaan bij een accountantskantoor in Amsterdam. De eerste jaren heb ik gependeld (de snelweg hield toen nog op bij Diemen), maar in 1984 ben ik in Amsterdam gaan wonen met toenmalige vriendin en latere vrouw.

De studie in de avonduren afgerond en na een aantal omzwervingen (Nederhorst den Berg, Almere) in Bolsward beland. Door niet voorziene omstandigheden echter, werd mijn werkkring weer Amsterdam. Vanaf 2007 woonde ik doordeweeks in Amsterdam en in het weekend in Bolsward.

Na mijn scheiding in 2020 ben ik permanent in Amsterdam gaan wonen, maar ik voelde mij uiteindelijk toch meer thuis in een omgeving met meer sociale samenhang. Dus na een iets te lange pauze ben ik weer teruggekeerd in het mooie Laren.

Ik ben inmiddels bijna gestopt met mijn actieve loopbaan en heb aldus wat meer tijd voor andere activiteiten. Het penningmeesterschap van de HKL is er daar een van en ik hoop een waardige opvolger te kunnen worden van Jos Joosen die de taak inmiddels 12 jaar met verve heeft vervuld. Jos blijft overigens voorlopig nog wel bestuurslid van de club.