Lezing Marja van Hest en Frans Bierlaagh in Lindenhoeve

Fotografe Marja van Hest houdt samen met Frans Bierlaagh op zaterdagmiddag 23 maart een lezing in de Lindenhoeve, het centrum van de Historische Kring Laren. De aanvang is 14.00 uur, inloop vanaf 13.45 uur.

Marja zal foto’s presenteren uit haar in september 2022 verschenen boek ‘Laren, in Herfst Winter, Lente of Zomertooi altijd schitterend mooi…’ Het idee zo’n uitgebreid fotoboek te maken ontstond in de coronatijd. Marja zei erover dat het een excursie in eigen dorp is geworden. “Het was een geweldige ervaring om zo je eigen mooie dorp toch weer beter te leren kennen en ik heb dit ook echt op mijn eigen wijze en in alle vrijheid willen weergeven.”

In haar presentatie zal ze ook ingaan op wetenswaardigheden rond beelden en monumenten.

Frans Bierlaagh zal het hebben over het Laren van zijn jeugd en zijn werkzaamheden.

Tijdens de lezing zal voor het eerst ook de nieuwe door Hans Schaapherder vormgegeven achterwand in de Lindenhoeve te zien zijn. Bij de tentoonstelling over 100 jaar Larense Mixed Hockey Club was al een wand gemaakt met foto’s van de jubilerende club. Deze zal vervangen worden door foto’s met afbeeldingen van het oude Laren.

Uitgangspunt is de plattegrond van Laren waarin de Coeswaerde centraal staat en waar vandaan in noordelijke, oostelijke, zuidelijke en westelijke richting de kenmerkende straten en/of gebouwen zijn gesitueerd (min of meer). De cirkels staan voor de cohesie van het dorp. Details en voor de dorpsgeschiedenis belangrijke personen draaien als planeten om de kern heen.

Op de foto een impressie van een deel van de nieuwe achterwand

(Publicatiedatum 17 maart 2024)