In memoriam – Hans Petersen

Op 47-jarige leeftijd is na een kort lijden ons zeer gewaardeerde bestuurslid Hans Petersen van ons heengegaan. Hans was de penningmeester van onze stichting en als bestuurslid bijzonder actief in het mee uitdenken, opzetten en regelen van allerhande zaken voor onze kring en het Historisch Centrum Laren.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 90 [2004-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Karel Loeff, Voorzitter

Dat varieerde van bijvoorbeeld het maken van PowerPoint presentaties voor de vaste presentatie en de samenwerking met de Warrekam ten behoeve van de Open Monumentendag tot het coördineren van de bouw van de schuur onder de hooiberg. Als verwoed verzamelaar was Hans op diverse gebieden actief. Zijn voorliefde lag niet alleen bij Larense schilderijen en ansichtkaarten, maar ook bij boeken, tramdocumenten, circusautootjes en Sinterklaas. Vorig jaar richtte hij met spullen uit zijn verzameling een tentoonstelling in en maakte hij een boekje over Sinterklaas in Laren. Hij had nog zoveel plannen en ideeën. Zijn voorliefde voor posterijen zette hem tot het maken van een boekje over het Larense postkantoor. Wij zullen het niet meer zien verschijnen.

Hans Petersen was ook de initiator van de Stichting Verzamelaars Laren, die met de ansichtkaarten- en verzamelbeurzen de laatste jaren onderdak vindt in onze boerderij.

Heel bewust heeft Hans de afgebouwde schuur onder de hooiberg nog willen zien en heel bewust heeft hij het boek over de Gooise stoomtram nog gelezen.

Wij zijn verslagen over de leegte die hij achterlaat en wensen zijn gezin en overige familie alle sterkte bij dit grote verlies.