Historisch boek HKL in samenwerking met Jumbo supermarkt Laren

Een team van de Historische Kring Laren (HKL) heeft de afgelopen maanden hard gewerkt aan het maken van een historisch boek over Laren, met de titel: Laren, een plaatje van een dorp!

De uitgevers van het boek zijn Patrick en Patricia van Veldhuizen van de plaatselijke Jumbo supermarkt. Zij zochten vorig jaar samenwerking met de HKL.

Het eerste boek zal donderdag 19 januari in de Lindenhoeve, het onderkomen van de HKL, worden aangeboden aan burgemeester Nanning Mol.

Het boek is een fraai uitgevoerd album, waarin 216 stickerfoto’s kunnen worden geplakt. Daarnaast bevat het veel vaste foto’s en andere afbeeldingen. Het boek is binnenkort gratis te verkrijgen bij de Jumbo supermarkt. De stickerfoto’s worden vanaf eind januari verstrekt bij het doen van boodschappen in de winkel.

Het boek is ingedeeld in 11 thema’s: Laren bijzonder dorp, Verenigingen, Vervoer, Markante gebouwen, Onderwijs, Amusement, Uitgaan & Vrije tijd, Kunst & Cultuur, Oorlog, Bedrijvigheid, Landschap & Boeren en Kerk & Geloof. Het boek telt 88 pagina’s.

De vormgeving en productie was in handen bij Retrospect Boekproducties. Dit bedrijf maakt en maakte voor meerdere supermarkten vergelijkbare historische boeken.

Patrick en Patricia van Veldhuizen zijn ook eigenaar van de Jumbo supermarkt in Driebergen-Rijsenburg, waar al eerder een historisch album was gemaakt, in samenwerking met de lokale historische stichting Vroeger en Nu.

Foto’s: impressie van het boek met ingeplakte plaatjes

(Publicatiedatum 10 januari 2023)