Het Larens Alfabet

Enige jaren geleden vertelde Bep De Boer zijn vrouw dat iemand hem vroeg wanneer de “Boeren­hof­stede” was afgebrand. Volgens zijn vrouw moest hij dat toch weten? Zij vertelde hem dat hij rond de afgebrande resten van de “Boerenhofstede” liep te fotograferen en dat zij met de kinderwagen meeliep, dat was pasen 1968. Hun jongste dochter Joke was kort daarvoor geboren. Zijn “o, ja” bracht hem aan het denken en schreef het meteen op.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 110 [2009-4]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

In diezelfde periode bereikten hem nog een paar vragen. Die moest hij even opzoeken voor dat hij ze kon beantwoorden. Ook die heeft hij genoteerd. En zo kwam hij er toe om dit boek te schrijven. Het gaat over allerhande onderwerpen, meer dan 500, over mensen, huizen, bomen, straten, scholen, café’s, monumenten en wat dies meer zij. Hij heeft zoveel mogelijk bijelkaar gesprokkeld en genoteerd. Dit is zijn 40e schrijfsel, zoals hij het zelf noemt. Het is een boek geworden van 142 pagina’s met veel foto’s. De prijs van het boek is € 19.95 en is naast de boekwinkels ook te koop in de “Lindenhoeve”. Misschien staat het antwoord op uw vraag er ook in.